Yeşilçamda Yapılan Komik Çekim Hataları

0
377

Hiç eskimeyen ve eskimeyecek yapımlar barındırır Yeşilçam. Komediden drama, aksiyondan tarihi yapımlara kadar bir çok dalda seyirciyi beyazperdeye çekebilmiş yüzlerce film yapıldı. Bugün bazı filmlerdeki çekim hatalarından gülerek bahsetsek de, saçma sahnelerini arkadaş ortamında espri konusu yapsak da biliriz ki izlemekten hiç vazgeçemeyeceğiz.

1. Başrollerinde Şener Şen, İlyas Salman ve Meral Zeren’in yer aldığı Banker Bilo filminde bir çekim hatası göze batıyor

Meral Zeren ile Şener Şen’in bir sahnesinde yönetmen Ertem Eğilmez’in kafası kısa süreliğine kadraja giriyor

2. Natuk Baytan’ın yönettiği Savulun Battal Gazi Geliyor filminde, Cüneyt Arkın’ı tutan çelik ip net bir şekilde görülüyor

3. Kartal Tibet’in yönettiği Sultan filminde Bulut Aras ve Adile Naşit’in karşılıklı oynadığı bir sahnede ilk önce Adile Naşit’i başı açık bir şekilde görüyoruz

Akarak devam eden sahnenin bir sonraki planında ise Adile Naşit’in baş örtüsü sıkı sıkıya bağlanmış şekilde görülüyor

4. Kartal Tibet’in muhteşem peruğu ve süper minisiyle canlandırdığı Tarkan karakterinin meşhur dev, canavar ahtapot sahnesini çoğunuz hatırlarsınız

İlk sahnesi deniz kenarında çekildikten sonra, Tarkan’ın su altında canavarla boğuşma sahnesi ise bir otel havuzunda çekilmiştir

Ve sahnede bir kadraj hatası sonucu çok kısa bir süre “denizde” havuz duvarlarını izlemek durumunda kalıyoruz

5. Orhan Gencebay, “Bir Teselli Ver” filminde arka koltukta araba kullanarak yine tabuları yıkıyor, ne de olsa hatasız kul olmaz

6. 1976 yapımı “Gülşah Küçük Anne” filminde o dönemin çocuk oyuncusu Gülşah Soydan ve Ayşen Gruda’nın eve girdiği sahnede bir set çalışanını görmek mümkün

Sahne ilerleyince, odada bulunan aynadan yansıyan bir kameraman görüyoruz

7. Yönetmenliğini Natuk Baytan’ın yaptığı 1981 yapımı “Üç Kağıtçı” filminde Sabahat Işık’ı aynı sahnede iki farklı kıyafet ile görüyoruz

8. Seslendirmeci ve karakter oyuncusu olarak sinemamıza emek vermiş olan Ünal Gürel, en çok “Sakar Şakir” filmindeki Gardrop Fuat karakteriyle tanınır

Sakar Şakir otobüste Gardrop Fuat’ın üzerine kazayla İstanbul’a götürdüğü hediyelik yoğurdu dökünce; Fuat, Sakar’a bir yumruk sallar ve yoğurt kovasını deler

Sahnenin öncesinde kovaya dikkatli şekilde bakınca; kovanın aslında önceden delinmiş olduğu net şekilde görülüyor

9. Natuk Baytan’ın yönettiği “Korkusuz Korkak” filminde Bombacı Mülayim’in, Ayı Abbas’ı madara ettiği sahnede bir var olup bir yok olan silah

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here